Personal Blog
Blogging

از رموز موفقیت

به تصور من یکی از رموز موفقیت کنترل کردن ورودی ها و خروجی هاست.

بر اساس اصول انسان شناسی، انسان ها در دسته های 100 تا 150 نفری زندگی می کردند و زندگی کردن بیش از این تعداد از فواید زندگی گروهی برخوردار نبود.

انسانهای اولیه اگر در دسته های 100 تایی زندگی می کردند کمتر معاشرتی و اگر در دسته های 150 نفری زندگی می کردند بیشترین بهره را از اجتماعی بودن می بردند.

از آنجا که بسیاری از ژن های ما از انسان خوراک جو به ارث رسیده است و قدمت یکجا نشینی هنوز به آن اندازه نیست که ژن های ما را دستکاری کند، ما به طور غریزی این گونه برنامه ریزی شدیم که حداکثر با 150 نفر انسان در ارتباط و معاشرت باشیم. در حقیقت مغز ما اینگونه طرح ریزی شده است.

بیش از این مقدار برای پردازش مغز ما مضر است و فایده ای ندارد.

حال مقایسه کنید با حجم اطلاعاتی که یک فرد عادی در طول روز از شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها دریافت می کند.

طبیعتا این حجم از پردازش از عهده مغز انسان خارج است و باعث کمبود اعتماد به نفس، کمبود عزت نفس و بدبینی و احساس ناتوانی در انسان می شود، نا توانی از پردازش آنچه در اطراف وی می گذرد.

یکی از راه های پیشنهادی اینجانب این است که ورودی ها و خروجی های ذهن خود را کنترل کنید.

مغز انسان علاوه بر معاشرت، به خلوت نیاز دارد. خلوت برای خلق ایده های نو، خودشناسی و شارژ انرژی اجتماعی بودن.

اگر در زندگیتان خلوت را گم کرده اید به شما پیشنهاد می دهم کتاب زیر را مطالعه کنید:

موهبت کامل نبودن” اثر برنه براون

این کتاب به شما راهنمای عملی می دهد تا به طور متوسط روزانه دقایق مشخصی از روز را درگیر خود باشید و ورودی های خود را در وهله ای از شبانه روز صفر یا کمتر کنید تا خلوت به شما باز گردد.

انسان اجتماعی برای شارژ مجدد خود، خودشناسی و عبادت و هم چنین خلق ایده های نو نیاز به خلوت دارد

دلا خو کن به تنهایی / که از تن ها بلا خیزد

تجربه و مطالعه نشان داده است که انسان هایی که کمتر معاشرتی هستند سرچشمه ایده ها و خلق هستند و هنر نیز از تنهایی و پرواز ذهن بر فرار درگیری های شبانه روز نشات می گیرد.

ورودی های خود را در طول شبانه روز کنترل کنید. به دنبال استاندارد های زندگی باشید و اجازه ندهید استاندارد های زندگی ماشینی و شبکه های اجتماعی زندگی شما را مختل سازد.

افرادی در شبکه های اجتماعی دوام می آورند که نفع مالی برایشان داشته باشد. نفع مالی از مشغول کردن شما و پرداختن شما به مسایلی که در زندگی سالم هرگز بدان نمی پرداخته اید.

روابط احتماعی رو در رو را دریابید. بیشتر برای روابط خانوادگی و دیدار های دوستانه زمان بگذارید. ورزش کنید و بدانید آنچه در شبکه های اجتماعی می گذرد گردش مالی فوق العاده ایست که از پیوستن شما به موج استاندارد های پوچ و توخالی بهره می برد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top